خط مشی سیستم مدیریت شرکت آرین توف پاسارگاد
آرین توف پاسارگاد یک نهاد ارزیابی انطباق میباشد که در زمینه صدور گواهینامههای داوطلبانه و اجباری سیستمهای مدیریتی، محصولات، خدمات و افراد فعالیت مینماید. منشاء تأمین منابع مالی این شرکت صرفاً مربوط به فعالیتهای صدور گواهینامه، خدمات بازرسی فنی و آموزش ارائه شده به مشتریان میباشد و هیچگونه بودجه و تامین مالی از طرف هیچ شخص ثالثی دریافت نمینماید.
فعالیتهای صدور گواهینامه سیستم مدیریت این شرکت در زمینه صدور گواهینامههای دارای اعتبار بین المللی (Accredited Certificate) و بدون اعتبار بین المللی (Non-Accredited Certificate) و همچنین تائیدیهها (Attestation) میباشد.
شرکت آرین توف پاسارگاد کلیه وظایفی که به آن واگذار شده است را به صورت کاملا مستقل و بیطرفانه و به نفع جامعه و اقتصاد ملی و بین المللی ارائه مینماید. کلیه فعالیت با استفاده از رویههای یکسان و مدون در سطح ملی و بین المللی صورت میپذیرند.
آرین توف پاسارگاد از اهمیت رعایت بیطرفی در انجام فعالیتهای ارزیابی انطباق خود آگاه میباشد و همچنین شرکت آرین توف پاسارگاد کلیه ریسکهایی که بر بیطرفی فعالیتهای این مجموعه از جمله فعالیتهای صدور گواهینامه تاثیرگذار میباشند را شناسایی نموده و مدیریت مینماید و از بیطرفی فعالیتهای ارزیابی انطباقی که توسط این مجموعه صورت میپذیرد اطمینان حاصل نموده است. الزامات استانداردهای بینالملی ISO/IEC 17021-1 در مورد فعالیتهای صدور گواهینامههای سیستم مدیریت اعمال میگردد، همچنین شرکت آرین توف پاسارگاد الزامات استاندارد بینالمللی ISO/IEC 17065 را جهت صدور گواهینامههای محصول و خدمات و همچنین الزامات استاندارد بینالمللی ISO/IEC 17024 را جهت صدور گواهینامه افراد (آموزش) و الزامات استاندارد بینالمللی ISO/IEC 17020 را جهت فعالیتهای بازرسی در فرآیندهای درون سازمانی خود اعمال نموده است.
آرین توف پاسارگاد کلیه فرآیندها و فعالیتهای خود را منطبق با استانداردهای ملی و بینالمللی طرحریزی نموده است و همچنین همواره سعی مینماید که کلیه قوانین و مقررات ابلاغی از طرف نهادهای قانونگذار ملی و یا سایر طرفهای علاقهمند را رعایت نماید.
کفایت سیستم مدیریتی و اثربخشی آن در دستیابی به اهداف سازمانی به صورت دورهای توسط مدیریت ارشد سازمان بررسی می گردد و همچنین توسط کمیته حفاظت از بیطرفی مصوب میگردد. مدیریت ارشد مسئولیت کامل اطمینان از مطابقت و انطباق فعالیتهای سازمان با اسناد و مدارک سیستم مدیریت بیان شده است را دارد.
اهداف کلان شرکت آرین توف پاسارگاد عبارتند از:
- ارائه خدماتی که از جهت حرفهای بودن، کارآیی، زمان تحویل و نسبت قیمت / عملکرد متمایز باشند؛
- دستیابی، حفظ و افزایش مداوم رضایتمندی مشتریان، که اولویت اصلی و اساسی نهاد صدور گواهینامه برای حفظ رقابت در بازارهای بینالمللی میباشد؛
- بهبود مستمر سطح ارائه خدمات؛
آرین توف پاسارگاد:
- به طور مداوم الزامات سیستم مدیریتی خود، استانداردها، آیین نامهها، مراجع فنی و قوانین قابل اجرا را برای تعیین زمان، روش و هزینه فعالیتها بکار میگیرد؛
- کلیه سازمانها و نه فقط مشتریان خود را تشویق مینماید تا به دنبال ایجاد بهبود مستمر و مسئولیت بیشتر در مورد فرآیندهای کاری خود باشند؛
- فعالیتهای خود را همواره به صورت کاملاً مستقل از منافع سیاسی و اقتصادی انجام میدهد و همواره سعی مینماید هیچ یک از فرآیندها و فعالیتها تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نگیرند و سیاستهای غیر تبعیض آمیز نسبت به کلیه طرفهای علاقمند را دنبال مینماید؛
- مسئولیت کامل وظایف محوله را بر عهده میگیرد؛
- اقدامات لازم جهت تهیه اطلاعات جهت در دسترس قراردادن آن به صورت عمومی برای طرفهای علاقهمند با در نظر گرفتن قوانین مربوط به حریم خصوصی و محافظت از داده ها را صورت میدهد.
- این امکان را برای طرفهای علاقهمند فراهم می آورد كه شكایت، انتقادات و نظرات خود را در خصوص فعالیت ها و خدمات صورت گرفته اعلام نمایند و مسئولیت رسیدگی به آنها را بر عهده می گیرد.
مفاد تعریف شده و ابلاغ شده توسط مدیریت ارشد به کلیه کارکنان برای دستیابی به این اهداف عبارتند از:
- انطباق با الزامات استانداردهای مرتبط با ارگانهای ارزیابی انطباق؛
- رعایت کامل قوانینی که در اسناد و مدارک سیستم مدیریت تعریف شده است؛
- استقلال مطلق مدیریت ارشد و کمیته محافظت از بیطرفی؛
- استفاده از پرسنل واجد شرایط که در استقلال مطلق کار می کنند؛
- ارائه آموزش و اطلاعات مورد نیاز به پرسنل درگیر در فعالیتهای صدور گواهینامه؛
- اجتناب از ایجاد موقعیتهایی که ممکن است زمینه بروز شکایت و انقاد را ایجاد نماید؛
- انطباق با برنامهریزیهای صورت گرفته جهت اجرای فعالیت مربوط به صدور گواهینامه و ممیزیهای مراقبتی؛
- ارزیابی کفایت سیستم و رعایت معیارها و اهداف تعریف شده از طریق اجرای ممیزی داخلی؛
- ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان در مورد خدمات صدور گواهینامه با ابزارهای مناسب؛